Forum Forum Sojuszu PARADOX Strona Główna Forum Sojuszu PARADOX
Krótki opis Twojego forum [ustaw w panelu administracyjnym]
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SKUTECZNA OBRONA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Sojuszu PARADOX Strona Główna -> SPAM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rooney
Członek sojuszu



Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrzosowa/czestochowa

PostWysłany: Wto 8:41, 02 Maj 2006    Temat postu: SKUTECZNA OBRONA

WSTĘP

W tym rozdziale pt. OBRONA SKUTECZNA, będę umieśczał zasady, warunki i możliwości dobrej obrony, jako umiejętności niezbędnej do PRZEŻYCIA w świecie Ogame

Umieszczanie tutaj tych treści i czytanie ich przez Was, ma na celu uświadomienie pewnych mechanizmów, których nie można znaleźć nawet w FAQ, a poznanie których pozwoli nie tylko na skuteczną obronę, ale i na skuteczne ataki.

Zapraszam zatem do lektury zagadnień które będę tu sukcesywnie zamieszczać.

NAUKA 1

Jak zapewne wszyscy wiedzą podczas gry w OGAME we wstępnej fazie rozwoju, kiedy już znika ochrona noob'a ważneijsza od ataków jest obrona.
Napada sie wówczas graczy nieaktywnych [oznaczenie koło nicka i(I)] oraz planety niebronione przez artylerię i flote, gdyż własna flota na poważną walke jest zbyt słaba
Natomiast obrona własnych, planet , ich zasobów i własnej słabej floty to priorytet

Aby nauczyć Was dobrej i skutecznej obrony, najpierw określić nalezy przyczyny nalotu na Was.

Napad następuję dlatego, że po pierwsze:
* macie surowce na planecie, a was nie ma przy kompie - jeden połakomi sie dla 10 000 surowców a inny nie przyleci aż nie będziecie mięc conajmniej 200 000 surowców
* wasza flota stoi na orbice, a was nie ma przy kompie - jeden przyleci dla 2 OW ,a inny przyleci dopiero na 200 OW. Wszystko zależy od skali przeciwnika i jego apetytu. Od tego jest liczony debris (tzn. surowce wtórne) w proporcji 1/3 kosztów budowy waszej floty.
* z przyczyn jak to nazywam "ideologicznych" - ponieważ mści sie za wasz nalot na niego albo kolegę, albo dlatego, ze jest wojna między sojuszami, lub uwiedliście jego dziewczynę

To podstawowe przyczyny ataków i najczęściej spotykane w OGAME.

Teraz pora na przedstawienie przygotowań do obrony.

Każdy atak zaczyna się od szpiegowania. Kilka armatek i parę LM na orbicie zwiększa szanse wykrycia wrogich sond i zestrzelenie ich. Zależy to rzecz jasna od poziomu Tech. szpiegowskiej. Im wyższy tym większy % szans na wykrycie i zniszczenie. Jeśli wasza przewaga w techn. szpeigowskiej jest duża to szpiegujący nie zobaczy waszej obrony i floty, chyba że użyje dużej liczby sond. Zachęcam do odwiedzenia stosowanego rozdziału FAQ o szpiegowaniu.

W pierwszej fazie wzrostu konta nie budujcie wielkiej obrony bo to wam sie nie uda i szkoda surowców straconych w rozbitych armatach. Dobra i dośc skuteczna artyleria to ok 2000 RW, 1500 LDL, 500 CDL, 200 Gaussów, 500 Jonów, i 100 plazmy. Aby to siągnąć potrzeba kosmicznie dużo surowców, ale znam parę takich planet tak uzbrojonych i nawet 1000 OW tam nie zaatakuje
Na początek proponuję 20 WR, 15 LDL 5 CDL oraz na orbicie ze 3 LM. Towwystarczy na przeganianie wrogich sond a nie zachęci do napadu

Reszta floty i surówki musi latać w napadach i/lub w FSach. Dlatego lepiej zbudować większą liczbę DT, nawet jeśli mają latać puste. Kolejne poziomy badań i budynków wymagają coraz większych ilości surówki, więc trzeba ją zbierać i nie zostawiać na planecie tylko wozić w "mobilnym banku z DT". Istnieje owszem niebezpieczeństwo, że bank taki zostanie namierzony falanga z wrogiego księżyca, dlatego należy obserwować otoczenie [nawet do 30układów] .

To byłyby przygotowania do obrony a wkrótce opiszę jak się skutecznie obronić gdy "wróg u bram"

NAUKA 2

Co zatem robic gdy wroga flota leci do Was
To oczywiście zależy od tego ile czasu macie i co musicie zrobić. Wróg leci na waszą planetę, bo jego sondy wykryły na niej surowce, lub nawet falanga czy też sondy wyśledziły przylot waszej floty.

W obu przypadkach trzeba (jeśli czas do ataku na to pozwala) zacząc od napisania krótkiego listu w grzecznej formie o tym że robicie FSa i zatrzymujecie produkcję, więc nie zdobedzie niczego. A jeśli jego flota leci za waszą dalej niż 4 sekundy, to macie jakieś szanse przesłąć ją dalej pod warunkiem że sprzęt komputerowy działa szybko.

Zakładając że macie bardzo dużo czasu, napiszcie od razu - może zawróci rozsądnie flote, by zaoszczędzić czas, deutru niestety nie zaoszczędzi twisted: Następnie na jakieś 3 lub 5 minut przed atakiem zatrzymajcie produkcję. Jeśli macie odpowiednią liczbę transportu do ilości surówki to wyślijcie ją z misją Stacjonuj na jakąś swoją planetę. Po ataku ją zawrócicie. Jeśli natomiast transportu jest mniej, to trzeba kliknąć badanie i/lub budowlę, a resztę na transport i w kosmos Atakujacy spotka 3 zera. Po ataku można przerwać budowlę i badania , odzyskując surowce.
Jeśli natomiast transportu nie ma żadnego na planecie wówczas nalezy tak jak porzednio kliknąc badania, budynki i statki lub armaty, tak by wykorzystać jak największą ilość zgromadzonych surowców. Produkcji statków i armat nie da sie cofnoć

Po tak przygotowanej obronie wątpliwe jest by ponownie was nalatywał, wiedząc że jesteście sprawni w obronie i będzie szkodował deutru przy nastepnym locie.

Jesli atak jest prowadzony siłami porównywalnymi do waszej obrony i floty, polecam przeprowadzenie w SPEEDSIMie i sprawdzenie symulacji walki, jaki będzie wynik dla waszej floty. Wówczas nie uciekając flota można zrobić atakującemu niespodzianke i zniszczyć mu spora część floty. Natomiast ściągając swą silną flote z innej planety na sekundy przed atakiem sprawi niezłą zasadzkę atakującemu i zgubi jego flotę.

Prosze o opinie!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Belfegor
Członek sojuszu



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gołdap

PostWysłany: Wto 15:24, 02 Maj 2006    Temat postu:

Dobry tekst. Zrób mi przysługe i odpowiedz na to pytanko: Co zrobić jeśli ktoś może siedzieć przy kompie raz dziennie przez ok. 1h, bo na chacie nie ma Internetu, a chce się mieć dobrą obronę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rooney
Członek sojuszu



Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrzosowa/czestochowa

PostWysłany: Wto 17:32, 02 Maj 2006    Temat postu:

no na to pyatnie nie jestem w stanie odpowiedziec, ale mozesz dac komus na przechowanie i niech wchodzi tak np. co półgodziny i nich sprawdza co sie robi a przy okazji obrone

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rooney
Członek sojuszu



Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrzosowa/czestochowa

PostWysłany: Wto 17:37, 02 Maj 2006    Temat postu:

no albo musisz z całych sił prosic rodziców o załozenie neta!!!Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappySmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Belfegor
Członek sojuszu



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gołdap

PostWysłany: Śro 15:06, 03 Maj 2006    Temat postu:

Założyć neta rodzice chcą tylko że teraz !@#$% transponder jest i zmieniają. Za miesiąc naprawią i internet będę miał. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 12:09, 17 Mar 2007    Temat postu:

Carmen Electra Giving A Head And Taking A Load!
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Sojuszu PARADOX Strona Główna -> SPAM Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin